Predstavme si rozhodkyňu jubilejnej výstavy k 30. výročiu klubu

27.03.2024 00:00

Kynologicky_CV_Trefan-Torok.docx (12893)

ALEXANDRA TREFÁN-TÖRÖK
+36 20 386 8470
corgi@borntobe.hu
2213 Monorierdő
Monori út 22.
Hungary
 
PROFIL
Od detstva som bola závislá na psoch a môj najlepší darček k narodeninám
som dostala keď som mala 12 rokov. Bola to dlhosrstá kólia: Silver Dream
Black Yucca. S ňou som vyskúšala všetky druhy psích športov a aktivít a bola
to ona, s ktorou som vstúpila do sveta výstav.
 
CHOV A VÝSTAVNÉ SKÚSENOSTI
Prvých 10 rokov, Dlhosrsté kólie — 1997-2007
Učenie bolo pre mňa veľmi dôležité a mala som šťastie na úžasných mentorov
v mojom živote. Chovateľka mojej kólie mi dala inšpiratívny základ, potom som
odišla do Veľkej Británie a strávila tam čas v slávnej chovateľskej stanici kólií
MIRPET, navštívila som všetky veľké chovateľské stanice tej doby, potom celé
školské prázdniny som strávila vo Francúzsku v najväčšej chovateľskej stanici
kólií: MARÉCAGES DU PRINCE, kde som pracovala a učila sa. Všetky tieto
možnosti mi otvorili oči a doviezla som kólie z Veľkej Británie a Francúzska a s
nimi prišli moje prvé zmysluplné úspechy. Som hrdá na to, že som odchovala
UK.Ch. Rough Collie - Born To Be Your Docela Famous - mnoho národných
šampionátov, medzinárodných šampionátov a klubových víťazov pod príponou
BORN TO BE.
 
2007
Keď som spoznala svojho manžela Sandora Trefán, ktorý bol známym a
úspešným chovateľom bullmastifov s príponou PIETRA of Trefilio (chovateľ
Crufts BOB, Crufts Best Junior, Svetoví víťazi, Európski víťazi, 100
Medzinárodných šampiónov, 3 Šampiónov Anglicka bullmastifov a viac než
200 Národných šampiónov po celom svete), v tom čase sme mali rovnakú
predstavu o chove, ktorá nás spojila. Vždy sme tvrdo pracovali a hľadali kvalitu
v tom, čo sme robili a vždy sme boli motivovaní bezpodmienečnou láskou ku
psom. Spoločne sme začali chovať plemeno Welsh Corgi Pembroke. Navštívili
sme mnoho krajín po celom svete, aby sme našli našich zakladajúcich psov.
Rýchlo sme pochopili podstatu zdravotných testov a začali ich používať ako
nástroj, pričom sme si zachovali typ, ktorý sme milovali. “Fit for function” má
pre nás skutočný význam, pred 10 rokmi sme v Maďarsku začali s podujatím
“Corgi Herding Day” a sme radi, že každý rok vidíme okolo 80 corgi, ktorí si
prídu vyskúšať svoje pôvodné využitie.
 
Pembroke Welsh Corgi úspechy 2007 - súčasnosť
Odchovali sme alebo vlastníme viac ako 40 pembrokov medzinárodných
šampiónov, získali viac ako 150 titulov národného šampióna, juniorského
šampióna po celom svete, nespočetné množstvo klubových a špeciálnych
víťazov, tituly svetových a európskych víťazov dorastu - juniorov - veteránov,
niekoľkonásobné víťazstvá v skupine Best In Show vo všetkých vekových
kategóriách a na všetkých výstavných úrovniach (Madrid RSCE Winner
PUPPY BIS 2022, EDS Puppy BIS 2008), rok čo rok sme vyhrali na
podujatiach Eurocorgi tituly Najkrajší pes, Najkrajšia suka, Najkrajší junior,
Najkrajší dorast. Sme hrdí na to, že sme odchovali 2 anglických šampiónov:
Born To Be Your Salt Dog at Twinan a Born To Be Your Stars Align at Twinan.
Vychovali sme alebo vlastníme viac ako 100 psov s “Excellent” skúškou
pastierskeho inštinktu.
 
Cardigan Welsh Corgi úspechy
Mali sme len niekoľko vrhov Cardigan Corgi, ale i tak sme v priebehu rokov
odchovali Francúzskeho šampióna, medzinárodného šampióna, Írskeho
šampióna, Európskych víťazov a na čo sme veľmi hrdí, sú psi ktorí dosiahli
tituly UK Champion, Junior Warrant, Crufts Vulnerable Breed Best In Show a
TOP Cardigan Of The UK 2021 - 2022 - 2023, menovite GB.CH. PIETRA of
Trefilio Borntobe Avalanche JW., víťaz 33 CCs, CC Record Holder Female
 
TITLE - 2020
V roku 2020 sola som zvolená do funkcie prezidenta British and Australian
Shepherd Dog Association Maďarska, túto pozíciu zastávam na dennej
báze.
 
POSUDZOVANIE - VZDELÁVANIE - 2021
FCI judging exam, AKC Pembroke Welsh Corgi Judges Education
PREDPOKLADY
Za posledných 15 rokov som navštívila alebo vystavovala na všetkých EDS,
WDS, Crufts výstavách a mala som možnosť vidieť psov takmer všetkých
kontinentov a veľkého množstva chovateľských staníc. Absolvovala som
školenie rozhodcov na USA Pembroke Corgi Nationals a stala som sa
rozhodcom FCI pre Pembroke a Cardigan Welsh Corgi v nádeji, že aj týmto
spôsobom budem môcť slúžiť svojim obľúbeným plemenám. Skúšku som
úspešne zložila u všetkých britských ovčiakov : Collie Rough, Collie Smooth,
Border Collie, Bearded Collie, Old English Sheepdog, Shetland Sheepdog.
 
POSUDZOVATEĽSKÉ SKÚSENOSTI
Posudzovala som obe plemená corgi na maďarských národných a
medzinárodných výstavách, Corgi Pembroke na nórskej klubovej výstave v
roku 2023. V roku 2024 budem posudzovať klubovú výstavu corgi na
Slovensku, v Poľsku a Estónsku.